לשיחת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

שימוע לפני פיטורין

הכנה לשימוע

מעסיק שמבקש לפטר עובד, מחויב על-פי החוק לערוך לו שימוע בטרם יממש את כוונתו, מצב נוסף שבו נדרשת עריכת שימוע כדין, הוא לקראת שינוי מהותי בתנאי ההעסקה כגון שינוי היקף משרה, העברה לתפקיד אחר, הפחתה בגובה שכר ועוד.

מטרת השימוע היא מתן הזדמנות הוגנת לעובד להשמיע את טענותיו בפני המעסיק.

עובד  שזומן לשימוע זכאי לצרף לפגישת השימוע קרוב משפחה  נציג ועד עובדים או עורך דין מומחה לדיני עבודה.

כלל העובדים זכאים לשימוע ללא כל קשר לתקופת העבודה, במהלך השימוע על המעסיק להקשיב לטיעוני העובד או העובדת, בלב פתוח ובנפש חפצה. על המעסיק לקיים את השימוע בתום לב ,ללא החלטה סופית ועליו כאמור להתחשב ולהתייחס  לטיעונים שהועלו בפניו, לכן הכנה לשימוע בדרך מיטבית עשויה להטות את הכף ובפרט אם היא נעשית בעזרתו של  עורך דין מקצועי בתחום דיני עבודה.

מה כוללת הכנה לשימוע?

* בחינת אופן הזימון – זימון לשימוע חייבלהיות בכתב ובו פירוט הנימוקים לפיטורין או שינוי התנאים, בנוסף נדרש כי יעבור פרק זמן סביר בין מועד הזימון לבין מועד השימוע, וזאת על-מנת לאפשר לעובד היערכות מתאימה והתייחסות לטיעונים לרבות פנייה לוועד העובדים או לעו"ד.

* עיון מעמיק בנימוקים לפיטורין או להרעת התנאים – עורך דין העוסק בדיני עבודה יוכל לבדוק את  הזימון והנימוקים המפורטים בו וכן כל מסמך רלוונטי נוסף במטרה לאתר מידע חשוב ולהכין את העובד לפגישת השימוע, כך שיוכל לטעון את טיעוניו בדרך הטובה והמתאימה.

מימוש הזכות באופן אפקטיבי

זכות השימוע, הינה אחת הזכויות החשובות ביותר לכל העובדים – ומומלץ לעשות בה שימוש מושכל. חשוב לציין בהקשר זה כי עובדים שבוחרים שלא להתייצב לשימוע מוותרים בעצם על זכות זו.

עובדים שפוטרו לאחר שימוע שבוצע באופן לא תקין (או ללא שימוע כלל) יכולים לתבוע את המעסיק, כך שקיום שימוע כנדרש חשוב הן לעובדים והן למעסיקים, העובד יקבל את האפשרות לבטא את שעל ליבו והמעסיק יזכה לנקודת מבט נוספת בטרם יחליט החלטה סופית בעניין העובד וכך ככל שיבחר, באופן מושכל לפטר את העובד או לשנות את תנאי העסקתו יוכל להקטין את חשיפתו לתביעה בעתיד.

לקביעת פגישת ייעוץ לפני החלטה על פיטורין או שינוי תנאים ו/או הכנה לשימוע וייצוג ניתן לפנות למשרד עורך דין פיטורים מירי אביב העוסק בדיני עבודה ומייצג מעסיקים ועובדים במקצועיות ויחס אישי .

**האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

הכנה לשימוע

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support