לשיחת ייעוץ

054-4338833

ימי א-ה

9:00-19:00

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ייעוץ משפטי למעסיק

    הון אנושי הוא המשאב החשוב ביותר ברוב העסקים והארגונים, לכן מעסיקים משקיעים משאבים בטיפוח בעובדיהם הן מבחינה מקצועית והן מבחינת תנאי העבודה. כמו כן חלה חובה על המעסיק למלא אחר דרישות החוק והפסיקה ולתת לעובדים את מלוא זכויותיהם. קיימים מקרים בהם המעסיק לעיתים אף בתום לב  איננו מודע לכל החובות המוטלות עליו כלפי העובדים ועל כן מומלץ לפנות  לפגישת ייעוץ משפטי למעסיק עם עורך דין דיני עבודה מומלץ שיהווה עבור המעסיק כתובת מתאימה להכרת החובות המשפטיות שחלות עליו כמעסיק  ויוכל להוות גם מעין "גב" עתידי במקרה הצורך ככל תעלה בעיה או מחלוקת עם עובד או כל אי הבנה או בעיה אחרת בה יפגוש במהלך עסקיו.

    באילו מקרים נדרש ייעוץ משפטי למעסיק?

    * גיוס עובדים – חוק שוויון הזדמנויות בעבודה מחייב פרסום מודעות דרישה לעבודה ללא אפליה מכל סוג שהוא. גם על תהליך המיון והראיונות, להתנהל ללא משוא פנים – לרבות הימנעות משאלות אישיות כגון האם את/ה מתכננים ילדים בקרוב, האם את/ה נוטל/ת תרופות, באיזה תכיפות נקרא/ת למילואים.  ראיון עבודה אמור להיות ענייני  ולעסוק בנושאים מקצועיים כמו הכשרה, ניסיון, שעות עבודה ועוד.

    * עריכת חוזי העסקה – בין אם כלליים, כלומר כאלה המיועדים לקבוצת עובדים או לכלל העובדים בעסק או בארגון, ובין אם הכנת חוזה/הסכם מותאם אישית למשרה מסוימת ולמועמד אחד. חוזי העסקה חייבים להיות מנוסחים באופן מדויק  ולעמוד בדרישות החוק, קיימת תמיד אפשרות להיטיב עם העובד, אולם אין לפגוע בזכויותיו , על ההסכם, לכלול התייחסות לכל התחומים הקשורים  ביחסי עובד-מעביד.

    * שימוע לקראת פיטורין או שינוי מהותי בתנאי ההעסקה כגון שינוי היקף משרה, העברה לתפקיד אחר, הפחתה בגובה שכר ועוד: החוק מחייב כל מעסיק שרוצה לשנות מהותית את תנאי העבודה או  לפטר עובד/ת לקיים הליך שימוע. ישנה שורה ארוכה של כללים העוסקים באופן הזימון לשימוע והן לגבי ניהול ההליך עצמו. ייעוץ משפטי טרם הזימון לשימוע יוכל לתרום להליך שימוע תקין והגנה על המעסיק מפני תביעה עתידית בגין פגמים בביצועו.

    * התגוננות בפני מכתב דרישה או כתב תביעה בנושאים שונים מעולם דיני העבודה עובדים עלולים לתבוע את המעסיק מסיבות שונות במצבי אי הסכמות במהלך העבודה אך לרוב בירורים בעניין זכויותיהם שנעשו עם סיום יחסי העבודה, מעסיק עלול במקרים מסוימים בהם לא פעל בהתאם לחוק להיות חשוף גם לעיצומים כספיים מנהליים, במקרים אלה או כל מצב לא ברור אחר  ישנה חשיבות רבה לפנות בהקדם לעורך דין בתחום דיני העבודה לקבלת ייעוץ משפטי למעסיק כדי לסיים את המחלוקת ככל שניתן מחוץ לכותלי בתי הדין ובכך להקטין נזקים כספיים וככל שיידרש לקבל ייצוג בהליכים משפטיים.

    מקצועיות, זמינות ויחס אישי

    במשרד עו"ד מירי אביב ניתן שירות ייעוץ וליווי משפטי למעסיק/ה במקצועיות ושקיפות, בזמינות והבנה לכך כי מהירות התגובה משמעותית ועשויה להקטין נזקים כלכליים. פגישת ייעוץ תאפשר למעסיק/ה להכיר ולהבין את אפשרויות הפעולות או התגובות הנדרשות במסגרת החוק והפסיקה העדכנית ובכך יקל על בחירת האפשרות הטובה והמתאימה ביותר.

    *האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support